luni, 23 iulie 2012

Manele vs Rock

      Rockeri sau cocalari. Cam astea ar fi principalele categorii în care se împart oamenii în funcţie de genul de muzică pe care îl ascultă. De cele mai mult ori când se întâlnesc persoane din aceste două grupuri, se creează o tensiune asemănătoare cu cea de la meciurile Dinamo-Steaua. Nu se înghit unii pe alţii şi trăiesc cu ideea că nu pot convieţui împreună pe această planetă...
      Acum, cocalarii nu sunt cei mai inteligenţi oameni. Nu, ba chiar sunt puţin cam bătuţi în cap. Cel puţin 3 sferturi din ei sunt "coloraţi" şi au un accent de şatră. Pe stradă umblă cu Salamu' care urlă din telefon şi de fiecare dată când trec pe lângă rockeri sau persoane care li se par mai "slabe" sau mai cuminţi, se leagă de ei. Toţi sunt nepoţii celor mai mari interlopi de care ai auzit vreodată şi sigur dacă te iei de ei vor intra peste tine în casă şi te vor tăia(după postarea asta o să trăiesc cu frică toată viaţa)! Dar au şi ei părţile lor bune. Sunt spirituali, au simţul umorului dezvoltat, sunt charismatici şi după părerea mea se descurcă mai uşor în societate. Plus că se ştie că dacă nici ţiganii(cei mai mulţi) nu se nasc cu talent pentru muzică şi ciordeală... Nu ştiu cine mai are. 
      Iar rockerii... Poi eu unul îi văd ca fiind foarte deştepţi, oameni cu capul pe umeri cărora nu li se încinge creierul într-o conversaţie mai lungă de 5 minute... Oameni ce ştiu care le sunt priorităţile în viaţă. După părerea mea sunt şi cei mai cumsecade şi mai ospitalieri, şi cu un spirit de aventură ieşit din comun. Nu cred ca există rocker care să nu poată povesti de plecarea lui în "lume"(fiecare cu călătoriile lui) singur, de nebun, cu sau fără bani, pe o perioadă nelimitată de timp, fără vreun scop anume şi fără să cunoască zona sau orice altceva. Lucru care mie unu mi se pare de apreciat şi poate super tare de încercat. Dar se mai spune despre ei ca sunt jegoşi, că sunt nişte drogaţi, inadaptaţi sau pur şi simplu ciudaţi. La partea cu rockeri jegoşi... genul ăsta nu l-am întâlnit încă. Foarte puţină lume gustă într-adevăr tipul ăsta de muzică care pentru mulţi pare obositor şi zgomotos.
      Eu unul ascult de toate! Adică manele, rock, rap, operă, etc. Nu înţeleg de ce muzica pe care o asculţi trebuie să mai împartă oamenii în alte 2 categorii... Până la urmă fiecare cu gusturile lui şi chiar dacă există diferenţe de caracter sau orice altceva între cocalari şi rockeri de ce trebuie să existe conflicte? De ce nu se  ignoră măcar? De fiecare dată când cunosc pe cineva sunt întrebat ce fel de muzică ascult... După răspunsul: "Ascult de toate!", dacă respectivul nu ascultă manele aud un "Mda...Clar!", iar dacă e un cocalar cel care mă întreabă, reacţia lui e ceva de genul: "Şi ce p**a mea vrei/mai cauţi p'aici/etc?" sau alte chestii asemănătoare. Oamenii ar trebui să înţeleagă că nu toţi cocalarii sunt proşti şi nu toţi rockerii sunt ciudaţi sau mai ştiu eu cum! Poate că dacă s-ar face sondaje, s'ar afla că nu e deloc aşa şi caractersticile pe care le atribuiam majoritătii rockerilor sau cocalarilor sunt de fapt altele. Nu am nici cea mai vagă idee ce ar fi de făcut. Dar subiectul este unul care mă deranjează pentru că am prieteni în ambele tabere şi este enervant să îi văd că se ceartă sau că îmi reproşează că umblu şi cu ceilalţi... O MARE PROSTIE!!! TOŢI SUNT OAMENI!!!

24 de comentarii:

  1. Ai uitat sa specifici ca este vorba despre persoanele apropiate de varsta ta. :-P
    Rockul ascultat la maxim este foarte obositor pentru mine, dar cand dai drumul la manele imi vine sa fug de acasa. Noroc ca se intampla mult mai rar. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parerea mea e ca oricine asculta manele(macar la un chef ceva, eu poate un pic mai des). Ma rezum la atat!:P

      Ștergere
  2. Concluzia pe care-o tragi e OK. Dar sa stii ca mereu vor exista aceste tabere. Ca si intre credinciosi si atei...sau intre sustinatorii a doua partide politice...
    Habar n-am de ce oamenii au placerea de a se separa si insulta.
    Sunt ascultatoare de rock... ;) Ce zici de-asta?
    Tu cam ce asculti? Ce trupe iti plac? Ca sa-mi fac o idee...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poi sincer sa fiu nu-mi plac renumitele: Rammstein si Metallica. In schimb ascult Manowar, Hammerfall, Three Days Grace, System of a Down, Korn, Pantera, Linkin Park, Papa Roach, Disturbed, Breaking Benjamin, CARGO, Godsmack, Lordi, Motorhead, Seether, Van Canto, etc... lista e interminabila si asta este decat de rock... Dar tu?:D Care iti sunt melodiile preferate?:P

      Ștergere
    2. Ascult(am) metal. Cel mai mult. Si ceva alternativ. In fne, ce rost ar avea sa insir melodii aici? :)
      Am cateva trupe favorite. Dar ca sa-ti faci o idee sunt fan HIM pe viata. Chiar si din lista ta ma intereseaza cativa ;)

      Ștergere
    3. Sincer sa fiu... Daca imi spui Metal sau Alternativ, nu inteleg mare branza... Singurele subcategorii cunoscute de mine sunt baladele(dak or fi o subcategorie daia) si hard-ul. Iar despre HIM n-am auzit dar o sa ii ascult cat de curand sa vad cu ce se mananca. Si daca ascultai rock si nu te interesa una din trupele enumerate de mine... Chiar ma suparam!:))

      Ștergere
  3. Vecinii mei sunt obligati sa asculte muzica buna. Fie ca vor sau nu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna considerata de tine:) Probabil daca vecinii mei ar asculta Tudor Gheorghe n-as considera-o niciodata "buna"!:D:P Si ca tot veni vorba, care este muzica asta buna cu care te lauzi?:D

      Ștergere
    2. Bun comentariul tau! Vad ca ai luat ceva exemple de la mama ta! E bine; poti avea un viitor in blogosfera. Conteaza doar sa te tii de treaba si sa lucrezi la un design placut.

      Ce ascult eu? In general Beatles, Nimeni altu', Bitza, Voltaj, Vama Veche, Holograf, Haarp Cord, etc.

      But you?

      Ștergere
    3. Din ce ai spus tu si eu ascult Nimeni altu', Bitza, Voltaj, Vama Veche si Holograf. Mai multe nu stau sa spun acum... Probabil o sa fac o postare kilometrica intr-o zi cu toate formatiile pe care le ascult mai des. Oricum s-ar putea sa ocupe vreo 3-4 pagini de caiet stundentesc doar sa le enumar!:D:P

      Ștergere
  4. Eu ascult de toate! Da, ascult si manele si spre deosebire de multi nu imi e rusine sa recunosc. Nu ascult non-stop asta e clar:)), dar mai ascult...pentru ca eu personal la o petrecere nu pot sa ma simt bine doar pe un gen de muzica...imi place sa ma fac de ras(dansez) si pe manele si pe sarbe si pe rock si pop si pe toate genurile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Idem" ar descrie parerea mea in totalitate.:D Dar o sa mai adaug ceva gen: Cam ce fel de muzica asculti mai des? Daca nu cer prea mult...:D

      Ștergere
    2. Bitza,Nimeni Altu',Parazitii, Voltaj, Westlife, Taylor swift, guess who, bruno mars...mai insir sau ti'ai facut o idee?;))

      Ștergere
    3. In mare da! Mi-am facut o idee oarecare! Daca ai de insiruit cum am eu... Mai bine pregateste si tu o articol:)):P

      Ștergere
  5. Eu ascult un interval foarte restrans, dar imi este total indiferent ce asculta altii. Nici nu vad interesul sa cunosc genul asta de lucru drept care nici macar nu intreb. Ce nu accept este sa fiu fortat sa ascult muzica altuia. Si atunci am eu masurile mele. Am coborat de mai multe ori albanezi jos din autobuz (noroc ca merg rar) fiindca ascultau muzica la telefon. Daca vreun vecin asculta muzica tare am diverse metode sa-l lecuiesc. Si-s metode cinice si eficiente. Acum nu mai e cazul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu fac pe "Razboinicul Luminii" pentru ca spre norocul meu(sau al lor) ascult aproape orice!:D In legatura cu ce asculta altii sunt decat curios. Nu am alte motive ASCUNSE si nici nu ii intreb pentru a-i cataloga!:D

      Ștergere
    2. Pai eu-s pro libertatea de expresie atat timp cat nu o lezeaza pe a mea :D.
      Pai hai sa-ti explic de ce nu-s eu prea mai sunt curios de gusturile populatiei. Am constatat acum ceva vreme ca e imposibil sa gasesc pe cineva cu care sa am gusturi perfect comune, asadar am incetat ma preocup. Ca sa evit orice conflict, in general nici nu fac activitati cu altii. In afara de baut o bere, sau chestii tintite. Gen, la club, joc handbal sau hockey (ca de aia e boborul acolo), cu aia de la masinute fac intreceri, cu cei de la Warhammer 40k facem boardgame-ul. Dar m-as feri sa ma duc cu ei in vreo excursie cu interese variate, fiindca garantat jumatate din timp am face cu grupul ceva nespus de plicticos pentru mine. Asadar, prefer sa ma duc de capul meu sau cu grup foarte restrans si sa fac 100% ce vreau eu. De fapt, ce sa o mai lungesc, sunt foarte egoist cu poftele mele si programul meu. Si cum pot functiona perfect doar cu creierul meu, adica n-am nevoie sa ma cuplez cu altii ca sa functionez optimal, nu prea vad de ce sa fac compromisuri sau sa incerc sa plac. De fapt am constatat ca cu cat esti mai autonom cu atat mai multa lume devine interesata de tine. Ceea ce pentru mine e ceva absurd si uimitor, dar nu-mi bat capul sa-mi explic. N-ai vazut ca pe celelalt blog lumea inca face 10 pasi in spate cand vede matza neagra? :D Ce sa mai incerci sa gasesti logica in comportamentul uman...

      Ștergere
    3. Curiozitatea mea in privinta muzicii pe care o asculta cei din jur se rezuma mai mult la a nu-i deranja sau daca se poate "sa le fac o dedicatie"(sa ascultam impreuna melodii care plac tuturor). Ceea ce vreau sa zic este ca de exemplu la o ieseala p-afara mai ascultam muzica la telefon ca se mai plictiseste si omul de atata palavrageala sau alte activitati, muzica reusind oricum sa schimbe starile de spirit(in mai bine sau mai rau...). Pe langa asta am un sentiment de bine cand aud ca cineva are aceleasi preferinte muzicale ca mine(nu pot sa-mi explic de ce...).:)

      Ștergere
  6. Ascult muzica dar nu manele. Nu e muzica, e o tampenie din care fac bani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parerea mea(fara sa contrazic pe cineva sau alte chestii) e ca unele manele suna chiar bine(in special la petreceri dupa ce consumi alcool- am intalnit rockeri care dansau pe manele la un chef cu fete frumoase dupa cateva mai multe beri)in anumite circumstante. Si banuiesc ca majoritatea celor care asculta manele o fac pentru ca acolo aud, in functie de starea pe care o au, ca ei sunt smecheri, full de bani sau alte chestii care ii fac sa se simta bine la ora respectiva... Fiecare cu damblaua lui... Si bani se fac in toate tipurile de muzica... Iar atata timp cat se fac bani, inseamna ca cineva ii si da,nu?:P

      Ștergere
  7. Cel mai placut e sa ascult linistea! Doar ca am parte de ea destul de rar. Prefer o liniste cu volum maxim :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am si eu momente de genul, dar de obicei ascult muzica, data la MAXIM!(cand nu sunt parintii acasa, care sunt stresati de mica mea placere vinovata):(

      Ștergere
  8. :D rock? Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D ... manele? Nuuuuuuuuu!!! :D ... nu e vorba de impartirea oamenilor pe categorii, pur si simplu sunt unii (printre care si eu) care nu suporta manelele. Nu dau bine la auz, curge sange din urechi si se zbat ochii ca la criza. Acum ca ala asculta manele, ca ala asculta rock .. e doar problema lor si nu vor duce lipsa de prieteni. Fiecare isi alege anturajul favorit si cu asta basta ... dupa parere mea (acum ca sunt si altii rasisti :))) deja e partea a-2a si ne complicam intrand in detalii).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu unul am incercat sa nu fiu partinitor. Pentru ca nici macar nu as avea motive. Ma inteleg la fel de bine cu toti.:P

      Ștergere

Te-ai pierdut?

Un produs Blogger.