duminică, 22 iulie 2012

Trag din ea să nu se stingă

      În generală nu fumam, dar prietena mea din perioada aia fuma şi din când în când mai trăgeam şi eo câteva fumuri. La liceu încă din primul an am început să fumez serios. Într-a noua aveam 26 de fete în clasă, iar băieţi eram doar 5(nu înţeleg de ce că doar profilul este "industrie alimentară":))). Jumătate de clasă erau fumători, iar cealaltă jumătate era împărţită în două categorii:
cei care se fereau să se afle că fumează şi cei care urmau să se ia de fumat. În fiecare pauză băile sunt pline: fete la băieţi, băieţi la fete, toţi fumează. La fel şi în faţa şcolii. Nu cred că sunt la fel de mulţi elevi la ore câţi sunt afară în fiecare pauză la fumat.

      Profesorii nu mai sunt o problema... Nici măcar administratorul sau directorii... Până şi bobocii au început să-i sfideze aflând de la cei mai mari că ceea ce se întâmplă în primul an de liceu este doar de intimidare(pentru a reduce din problemele ce vor avea loc în anii următori cică). Uniforma, constând într-o cămaşa portocalie, nu este purtată. Doar gardianul cere cămaşa bobocilor care intră după-amiaza şi vreo 2-3 profesori(mai în vârstă: "comunişti") cer să o porţi măcar la orele lor. Profii încă ne ceartă că fumăm în şcoală, dar să ieşi în fiecare pauză în afara şcolii(cu toate că portarul nu ne dă voie să ieşim)...Păi când am ajuns acolo trebuie să ne întoarcem că se termină pauza... În orice caz... Probabil că nu aş fi fost în cercul ăsta al fumătorilor dacă un coleg bun şi scump nu m-ar fi stresat zi de zi să merg cu el la fumat... Că noi fiind boboci, necunoscând pe nimeni era greu să ne integrăm aşa... cu japca... Pe când la o ţigare n-ai cum să nu discuţi ceva, mai faci o băşcălie de unu, de altu... Şi în afară de asta mai era şi sentimentul ăla mişto de ameţeală pe care l-am avut în prima lună....:X Uneori mă agăţam de pereţi ca să pot rămâne în picioare.:)) Acum s-a dus şi asta. Toţi pe care îi intreb ce înseamnă ţigarea pentru ei, îţi răspund în mare ceva de genul ăsta: "Poi ea este cel mai bun prieten al meu dimineaţa până în staţie. Când mă ia somnul la şcoală, ies afară la o ţigare şi îmi mai revin. Întotdeauna când eşti plictisit şi bagi o ţigare îţi mai trece.". Chestii fără noimă, dar şi mie mi se pare la fel. La şcoală se ştie: Când nu ai ţigări cauţi boboci! Sigur au ţigări şi dacă nu recunosc îi urmăreşti la pauză şi le "baţi obrazul"!:)) Sau în unele zile dacă stai să urmăreşti copiii care trec pe aleea şcolii o să vezi că discuţiile lor sună cam aşa: "Ooooo!!! Salut frate! Ce mai faci?(nu aştepţi răspunsul şi întrebi) Ai şi tu vreo ţigare?", iar răspunsul trebuie să vină neapărat în secunda următoare: "Bă eşti nebun!!! Şi eo care vroiam să te întreb pe tine...". De fiecare dată unul din ei are pachetul în buzunar dar discuţia asta a devenit un fel de scuză pentru a nu da altora din ele. Bine că uneori se mai ajunge şi la: "Pe controlatea şi pe luatea?", dar asta este altă poveste.
      Dar majoritatea fumează în grup. 3-4 fete la un pachet pe zi sau 2 băieţi la un pachet pe zi. Oricum fumatul, băutura şi unele prostii mai putin legale au devenit un motiv de laudă pentru generaţia mea. În fiecare zi trebuie să auzi pe cineva: "Mamă frate... Am fost aseară cu nişte tovarăsşi... Băăă!!! Ne-am făcut ....MANGĂ!!! Am tras şi ceva kalumea... A fost belea rău... Păcat că n-ai fost şi tu...". Şi de fapt probabil a vomitat ca boul de eişpe mii de ori, a mers mai mult de-a buşilea decât în două labe şi s-a mai certat şi cu vreun tovarăş.... Să nu mai spunem de câte zile i-a fost rău după aia... Dar astea sunt zilele în care trăim... Văd că până şi tocilarii încep să se ia de fumat, se iau de băut cu "şmecherii"(care îi ţin după ei să îi facă de bani sau ca să aibă de cine face caterincă). Şi alcoolul chiar îi face să simtă că se integrează în acele grupuri care se iau de lume pe stradă, fac mişto de toţi, ţipă după fete ca nişte "ţărani", fac circ, etc. Cu alte cuvinte după părerea mea nu pot să numesc asta decât DeGeneraţia Următoare!!!

18 comentarii:

  1. Nu fumez, dar nu pot sa te contrazic. Ai perfecta dreptate...fenomenul cu "laudatul" despre cat de manga s'au facut ei cu o seara inainte este foarte intalnit si la mine, la fel si cel cu fumatul in scoala, dar ca putin mai pe ascuns ca face directorul circ daca te prinde in fapt :)) Dar ma repet si spun ca iti dau dreptate ..degeneratia urmatoare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine... Acum nu pot sa nu recunosc... Ca mi-a cam intrat si mie in sange... Dar am limite si stiu cand sunt pe cale sa le depasesc... Ceea ce nu am vazut decat la cativa si probabil asta e singura problema... Cand limitele sunt depasite...

      Ștergere
  2. Asa a fost mereu, doar ca nu sunt multi cei dispusi sa recunoasca. Si cand eram eu eleva copiii fumau, cereau tigari bobocilor, se credeau zmei doar pentru ca stiau sa inspire fumul in plamani, se imbatau la chefuri... Diferenta este ca nu existau droguri, spre norocul nostru si gargaunii intrau in cap mai tarziu, nu la varste atat de fragede.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posibil... Eu in '90 abia m-am nascut!:)) Asa ca vorbesc despre ceea ce stiu!:P

      Ștergere
  3. Ce sa zic? Daca lucrurile asa stau...asta e. Insa macar de forma s-ar putea simula o fereala de ochii profesorilor.
    Ca si Raluca, nici eu nu fumez...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se mai practica fereala la mine in scoala... Profesorii isi mai racesc gura... Copiii sunt cei care nu mai tin cont de nimic!

      Ștergere
  4. Cat de bine ai exprimat situatia actuala a adolescentilor in ceea ce priveste fumatul. Sincer sa fiu cu tine, eu nu fumez. Mi se pare un gest inutil, care nu te ajuta cu nimic, insa pentru carer platesti cate 12 lei o data la trei zile, sau ma putin. Depinde de om.

    Prefer berea, in schimb

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda... Ai dreptate legat de tigari si totusi nu cred ca am avut vreo tentativa reala de a ma lasa de fumat... Banii pe tigari ii dau ai mei, momentan... De aia nici nu fumez foarte mult(adica atat imi cere plamanu':)))

      Ștergere
    2. Lasa-te de fumat. Cere acei bani de la parinti si investeste-i in blog si un gadget de pe care poti scrie pe blog, indiferent unde te-ai afla! Incepe in forta, continua in forta!

      Spor!

      PS: Stiu, am doar 16 ani. Pana la urma, toti cei care ma citesc sau care imi raspund la comentarii mi-au spus asta! Toti!

      Ștergere
    3. Nu e vorba de varsta, dar momentan ma complac in situatia asta. Cat despre blog nu stiu prea multe. Momentan axez pe scris.:P Si multumesc de sfat, care nu e rau deloc, dar creierul meu refuza momentan sa il ia in considerare.

      Ștergere
  5. M-am linistit, deci nu s-a schimbat nimic :D. Eu zic ca daca nu-ti chinui corpul in adolescenta... atunci cand? Inca-i regenerarea buna, de iubit macar te iubeste mama si bunica, lumea e mai ingaduitoare ca se gandeste ca esti otravit de hormoni... prost sa fii sa nu profiti (e un "tu" generic acolo). Cand cresti mare e mai nasol. Brusc ficatul cam doare (inca n-am ajuns la varsta aia, multumesc lui dumnezeu :P), mama o iubeste pe nora mai tare decat pe tine, lumea zice esti infantil (scuza cu hormonul dispare oooohhh prea repede :P)...etc. Si mai ai si sef la slujba menit sa-ti strice diminetile. Asa ca eu zic ca trebuie profitat din greu de fereastra de oportunitate. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E si asta un punct de vedere... Numai ca unii ajung la un moment dat sa se distruga procedand ca in "tineretile lor" pe o perioada prea lunga de timp.

      Ștergere
    2. Pai si de ce ar fi asta o pierdere? Indivizii astia nu produc nimic, iar potential, chiar daca au, nevalorizat valoreaza exact 0. Sunt 7 mld de umani in jur. Suntem si asa prea multi. Asadar e normal (si ecologic) ca unii sa sufere consecintele actelor lor. N-are nimeni datoria sa-i protejeze. Sunt pe cont propriu. In final, decizia despre cum ne ducem viata ii apartine fiecaruia dintre noi si nu-i nimeni altul responsabil. E normal si cinstit ca unul care-si protejeaza ficatul sa o duca mai mult :).

      Ștergere
    3. Are si ficatul partea lui de suferinta, dar mai sunt si alte planuri pe care se pot distruge... Pe plan social, i-ar putea afecta si pe cei din jur... Asta devenind o problema sociala unde nu mai "sufera singuri consecintele actelor lor".

      Ștergere
    4. Pai da, dar e inerent. Educatia costa scump si nici nu poate fi facuta cu forta.

      Ștergere
    5. Pe undeva pe acolo trebuie sa fi spus si eu asta sau macar sa fi lasat sa se inteleaga de la sine. Dar trebuia sa ai tu ultimul cuvant, nu? :D Ia spune-mi daca e vorba pe asa cum ai numi tu fenomenul care are loc printre cei specificati in postare? Dupa parerea mea cel mai potrivit ar fi "Grandomanie"! Dar daca ai alta opinie, te astept sa ma contrazici, ca pana la urma mi-am facut blog, dupa cum am mai spus, pentru a DEZBATE anumite chestii care imi framanta Taratele, pardon creierasul!:):P (sau poate greierasul?) NVM:P

      Ștergere
  6. Hehe .. ce vremuri :D mi-e dor de ele, anii de liceu, clasa a-9a, primele tigari :D (de fapt mint .. primele tigari au fost in clasa a-8a). Asta cu intimidatul nu stiu, mie una nu-mi era frica de profesori, imi era frica de fratele meu :D era cu 2 clase mai mare ca mine si era pe acelasi etaj :D ... era chin. Fumam in stres sa nu ma vada :D si dupa un an ajunsese sa-mi fure tigarile, ha! ... greu sa fii `al mai mic :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La clasa noastra cel putin a mers chestia cu intimidarea in primul an. Dupa care n-a mai mers nimic, findca ne-am luat-o prea rau in cap!:))

      Ștergere

Te-ai pierdut?

Un produs Blogger.