miercuri, 30 octombrie 2013

Vremuri de criză


Copil fiind bloguri cutreieram îmi spunea mama adesea că trăim vremuri de austeritate, când cureaua trebuie să stea bine strânsă peste trupurile tot mai suple. Nu ne mai permiteam să vedem prea des marea,
deşi o iubeam cu pasiune. Nu ne-am mai permis prea des ieşiri la munte, cu toate că ne relaxau, decât dacă ne căram rucsacul în spate. Mama până şi haine a început să îşi cumpere mai puţine, pe măsură ce îi creştea băiatul şi începeau să i se potrivească tricourile lui.

Totuşi, nu am crezut că vremurile de criză îi vor presa pe oameni atât de tare, încât să renunţe şi la alte mici plăceri ale vieţii. Aveam acum un an o prietenă cu care ieşeam prin oraş, colegă de clasă cu mine. Îşi cumpărase o geantă în care abia încăpea un caiet de 48 de file, pliat pe jumătate. O luam de acasă dimineaţa şi ea îmi dădea să îndes în buzunare sau în ghiozdanul meu culegeri, penare şi bidoane de suc, pentru că la ea în geantă nu încăpeau. 
-De ce nu ţi-ai cumpărat o geantă mai mare? am întrebat-o într-o zi, nervos.
-Sunt vremuri grele, Ionuţ! O geantă mică e făcută din mai puţin material şi costă mai puţin, îmi răspunde ea, isteaţă nevoie-mare.
Ca un făcut, anul acesta m-am întâlnit de foarte multe ori cu vorbe mari ale oamenilor mai mici sau mai mari: restaurare, reciclare, re... Toţi aruncă vorbe mari, puţini fac ceva în legătură cu asta. Ştiu, nu este amuzant, dar să vorbeşti despre reciclare, să pui prin tot oraşul tomberoane care să ajute oamenii să arunce gunoiul selectiv, apoi să arunci în camioane toate resturile la grămadă, nu denotă grijă pentru reciclare. 
Ciudat sau nu, în familia mea toată lumea vorbeşte despre criză, despre ce trebuie făcut pentru ca bugetul să rămână stabil. Mâncăm mai puţine fripturi şi mai multe bălării, brânza de oaie a fost înlocuită cu cea de vacă, pentru că este mai ieftină, prăjiturile de cofetărie au dispărut şi ele de când mama a descoperit că ne costă mai puţin să facem în casă. 
În aceste condiţii, sigur că încerc să ţin pasul cu ai mei şi să iau în serios aceste vremuri de criză. Am fost în seara asta la magazin după câte ceva şi am cumpărat cea mai ieftină hârtie igienică pe care am găsit-o. La întoarcere, am fost certat că am dat banii pe porcăria aia care este mai mult carton decât hârtie igienică. Nu m-am putut abţine şi i-am spus mamei:
-Mâncăm de criză, ne ştergem de criză!

Articol participant la SuperBlog. Această probă este sponsorizată de Reeija.ro.


0 comentarii:

Te-ai pierdut?

Un produs Blogger.