luni, 4 noiembrie 2013

Cum ne cultivăm pasiunile?

În familia mea, tradiţia cere ca fiecare bebeluş să descopere gustul sarmalelor de la o vârstă extrem de fragedă, scotând peri albi medicului de familie la aflarea veştii şi băgând spaima în părinţi. Aşa a
procedat mama mea când avea în jur de patru luni, aşa am procedat şi eu pe la vreo şase luni. Nu am păţit nimic, însă mama a simţit că leşină văzând că am strâns în pumn carnea tocată, apoi am băgat-o în gură. Singura consecinţă cu urmări grave a fost că m-am îndrăgostit iremediabil de gustul sarmalelor şi am rămas cu ideea că această mâncare tradiţională românească nu poate fi depăşită de nimic.
Dar cât de grea este era aşteptarea! Cu câtă nerăbdare o priveam pe mama cum le împăturea, cum le învelea în varza tocată şi cum aşeza tacticoasă cratiţa în cuptorul vechi, obosit! Aveam în acele clipe impresia că nici o mamă din lume nu se mişcă mai greu decât a mea, că nici un cuptor nu coace mai greu decât al nostru. 
Anii au trecut, însă plăcerea cu care mănânc sarmale nu s-a diminuat, ba chiar cred că a crescut în intensitate, la fel de mult cum au crescut şi porţiile pe care le mănânc, spre disperarea mamei. Singura diferenţă între zilele copilăriei şi cele de acum este tehnologia. Ba nu, şi faptul că am înţeles un lucru simplu: patru mâini muncesc mai mult şi mai repede decât două mâini, aşa că acum împăturesc sarmale cot la cot cu mama, ca treaba să meargă rapid. 
De restul problemei se ocupă minunatul nostru cuptor achiziţionat anul trecut, pe care l-am prins la oferte şi care acum ne face viaţa uşoară. Aflasem că există cuptoare incorporabile şi i-am spus mamei că şi noi avem nevoie de unul, mai ales că totul se rezolvă cu o simplă apăsare de buton. A fost destul de reticentă la început, însă când a văzut cât de simplu este totul şi cât de bine arată bucătaria dacă toate aparatele electrocasnice sunt incorporabile, mi-a promis că primul lucru pe care îl va face în noul cuptor Hotpoint Ariston va fi o cratiţă mare de sarmale. 


Cum ni s-a schimbat viaţa de când l-am cumpărat? Uimirea mamei nu a avut margini atunci când a aflat că îl poate programa să coacă în timp ce noi suntem la serviciu, că la fel de uşor îl poate programa să se oprească după un anumit număr de ore, atunci când crede ea că sunt gata gustoasele ei sarmale şi, poate cea mai mare fericire, că se spală singur. Da, da, singur, datorită unei funcţii suplimentare pe care o au aceste cuptoare, noi putem sta liniştiţi la televizor, în timp ce cuptorul "se îmbăiază" singur. Prin apăsarea a două butoane, cuptorul trece la funcţia de rotisor sau grătar, ceea ce nu poate decât să ne bucure.
Se spune că omul harnic, atunci când se ridică de la masă, îşi spală farfuria în care a mâncat. Pe mine, această etichetare nu mă încălzeşte cu nimic. Prefer să îmi rămână cât mai mult timp liber, pe care să îl dedic studiului şi pasiunilor mele. Pentru asta, mai avem nevoie în bucătărie de o maşină de spălat vase, pe care o voi cumpăra tot de la Hotpoint Ariston, pentru că suntem extrem de mulţumiţi de calitatea produselor pe care le au. 


Mândru nevoie-mare, spun în stânga şi în dreapta, oricui vrea să mă asculte, că abia de când ne-am cumpărat acest cuptor incorporabil simţim cu adevărat că am trecut dintr-un secol greoi, obositor, în alt secol, un secol ce stă sub semnul modernului, al îmbinării plăcutului cu utilul, sub semnul Hotpoint Ariston. Ce şi-ar putea dori mai mult omul modern? Scăpat de eforturi, de griji şi cu foarte mult timp la dispoziţie, omul modern îşi va putea cultiva pasiunile, ducând astfel progresul pe culmi încă nebănuite.

Articol participant la competiţia SuperBlog 2013.

0 comentarii:

Te-ai pierdut?

Un produs Blogger.