luni, 29 iunie 2015

Sisteme de irigat si fonduri europene

Acum cateva luni, in familie mea s-a discutat mult despre o noua idee a mamei mele, care in fiecare zi viseaza sa schimbe lumea sau macar viata pe care o traim acum. De aceasta data a fost vorba despre o eventuala mutare la tara, caci ea adora viata in aer liber si tot ce presupune traiul intr-un sat uitat de lume. Planul ei fantezist includea cresterea gainilor, a porcilor, a ratelor, a iepurilor, dar si ceva plantari de diverse legume si fructe din care sa ne hranim pe timpul iernii. Entuziasmata la maxim, vedea deja cum munceam toti ca niste sclavi pe plantatie pentru a sapa la rosi, pentru a planta cartofi sdau mai stiu eu ce dovlecei si fasole. Nu stiu cine ii bagase ei in cap ca acum e totul mult mai usor, ca exista diverse automatizari, iar pentru niste sisteme de irigat gradina sau campul este suficient sa pregateasca un dosar pentru a cere fonduri europene nerambursabile. Aha, asa e, mama, dosarul ala e o joaca de copil si aia iti aproba doar pentru ca le spui cat de mult iti doresti. Pai de cata documentare e nevoie, de cati bani investiti, de cate luni de asteptare, de cati nervi din cauza birocratiei? Discutand la o cafea si o tigara pare totul usor, insa teoria nu prea se pupa cu practica.


Suntem toti trei crescuti la oras, habar nu avem cum se deosebeste o rata de o gasca sau un zarzar de un prun si visam sa ne facem mari agricultori, sa devenim deodata tarani cu o gospodarie mare sau, de ce nu?, cu o ferma de invidiat. Oameni buni, daca aveti o mama ca a mea, va garantez ca seara sunteti obositi doar pentru ca ati binevoit sa ascultati toate planurile pe care si le face si la care vrea sa isi faca si familia partasa. Auzi, cotete pentru iepuri, solar pentru castraveti, rosii, vinete, rate si curci, iepuri si porci, flori in fata casei, sisteme de irigat care sa functioneze non stop pentru ca plantele noastre sa fie mai frumoase si mai sanatoase decat cele de la gradina botanica. Presupunand ca as fi de acord cu planul ei, intreb si eu ca omul trait la oras, cu degetul pe mouse: de cate vieti as avea nevoie pentru a invata cum se face o brazda dreapta, cand se planteaza graul si cand se culege sfecla rosie, ce mananca o gasca si de cate ori pe saptamana se face curat in custile iepurilor? Mai bine nu intrebam, caci s-a lansat in niste discutii interminabile despre faptul ca platim internet si avem acces la toate informatiile de care ar putea fi nevoie, ca nimeni nu s-a nascut invatat si ca oricine poate ajunge la performanta daca are vointa si vrea sa reuseasca in viata. 

Deci toti aia nascuti si crescuti la tara fug spre oras in cautarea unei vieti mai usoare, iar eu sa ma mut la tara si sa fac agricultura la nivel european? Pai eu nu m-as muta la tara nici daca m-ar astepta acolo o vila dotata cu tot ce trebuie si cu angajati care sa faca toata treaba in locul meu. Cum ar putea crede ea ca m-as duce sa fac bataturi in palma de la sapa, chiar si primind fonduri europene pentru sisteme de irigat, pentru custi de iepuri si pentru solare? :) Voi ati accepta daca ati fi in locul meu? Ca eu nu mai accept nici sa se discute despre acest subiect in casa, pentru a nu-i da sperante false mamei mele. :)

0 comentarii:

Te-ai pierdut?

Un produs Blogger.