sâmbătă, 29 august 2015

Pavele pentru curte

Am petrecut saptamana trecuta cateva ore in curtea unui prieten, la un chef. Atmosfera placuta, oameni cu care chiar aveam ce discuta, muzica buna... Cu toate astea, am avut permanent impresia ca lipseste ceva, fara sa imi dau totusi seama ce anume facea sa nu ma simt in largul meu acolo. Abia cand una dintre fetele venite la chef a intrebat mirata de ce au betonat intreaga curte mi-am dat seama ce lipsea: nu se vedea fir de iarba, iar betonul dadea impresia de pustiu, de lipsa de frumusete. De ce nu ati ales sa puneti pavele in curte, daca tot ati vrut sa eliminati noroiul, florile si iarba? a intrebat fata mirata si dornica sa afle ce motive ar putea avea oamenii pentru a se izola de natura. Macar ele au un strop de culoare, au un model oarecare, sunt rezistente si permit ca printre "betoane" sa rasara pe timpul verii cate un firicel de iarba mai indrznet, mai perseverent si mai puternic, pentru a da un pic de viata curtii. In plus, v-as fi putut spune unde puteti gasi pret mic la pavele, iar curtea ar fi aratat ca intr-o poveste.


Auzind discursul fetei, prietenul meu si-a chemat parintii si le-a spus ca musafirii sai nu par deloc incantati de curtea betonata, ca toti sunt de parere ca niste pavaje si pavele de la Pavconsult.ro ar fi fost mult mai indicate. Tatal a privit de la unul la altul si a lasat ochii in jos. Mama prietenului meu a sarit imediat in sus, cerand sa i se faca dreptate. Dansa insistase sa cumpere pavele pentru curte, caci intuise cat de urata va parea curtea acoperita cu beton impersonal si fara fir de iarba. Petrecerea noastra s-a transformat rapid intr-o discutie generala despre curti, despre pavele si pavaje, despre cat de ieftine si usor de montat sunt, despre cum poate fi infrumusetat locul in care traim cu bani putini, caci din acest motiv au ales ei sa betoneze curtea, fara sa se gandeasca ca vor rapi farmecul natural si ca se vor simti de parca ar locui tot la bloc, printre betoane. Desigur, era o discutie stearpa, cel putin la prima vedere, caci spargerea betonului si inlocuirea lui cu pavele pentru curte ar fi insemnat o munca titanica, care ii speria. La insistentele noastre, tatal prietenului meu a promis sa se gandeasca la aceasta posibilitate si sa profite de voluntariatul nostru. Da, toti i-am promis ca ii vom ajuta, daca se vor decide sa sparga betonul abia turnat si sa monteze in locul lui pavele frumos colorate, printre care sa rasara pe timpul verii firicele de iarba. E drept ca pe langa argumentele aduse de fata, a cantarit mult si articolul gasit pe net si citit in curte de catre prietenul meu. Era vorba acolo despre cum prefabricatele se folosesc pana si pe marile santiere de infrastructura...



0 comentarii:

Te-ai pierdut?

Un produs Blogger.