luni, 21 septembrie 2015

Aparat dentar

Aveam acum cativa ani o prietena. Fata simpatica, mereu vesela si pusa pe sotii, cu un corp frumos si cu par lung, matasos. Intr-o zi m-a rugat sa merg cu ea la dentist, ca are o problema de rezolvat. M-am inarmat cu rabdare si cu o revista despre jocuri online si am plecat spre clinica unde fata avea programare. Ea a intrat in incapare, eu am ramas pe hol, bine ancorat intr-un fotoliu din piele, cu revista in brate. La nici cinci minute de cand intrase in cabinet, am auzit-o tipand. Vocea doctorului s-a auzit si ea, calma, soptita. Iar un tipat, iar vocea calma a doctorului. Nu intelegeam ce ii spunea, dar parea sa o potoleasca pentru cateva secunde. Intr-un final a terminat si fata a iesit din cabinet. Rosie la fata, transpirata, speriata. Eu nu reusim sa citesc nici macar un rand din revista, caci tipetele ei nu ma lasasera. De ce tipai asa? am intrebat-o uimit peste masura. Mi-a luat masura pentru un aparat dentar, mi-a raspuns ea in lacrimi. Te-a masurat cumva cu dalta si cu ciocanul, de tipai asa? am intrebat razand.


Pe ea a podidit-o plansul. Nu, dar am ramas traumatizata de dentisti de cand eram mica. M-a chinuit o doamna si m-a facut sa imi fie teama de tot ceea ce inseamna un cabinet stomatologic, inclusiv de mirosul de acolo. de cum ma atinge un dentist incep sa tip, chiar daca omul nu are nici un instrument in mana. Pe de o parte intelegeam povestea ei, pe de alta parte imi venea sa rad cu lacrmi de o spaima copilareasca. Intelegeam mult mai bine si din ce motiv parintii ei alesesera sa o trimita pentru un aparat dentar tocmai la Bucuresti, la Clinica Trident, una dintre cele mai bune clinici din tara, cand ar fi putut la fel de bine sa ii faca o programare la noi in oras. Oamenii isi doreau pentru copilul lor tot ce e mai bun, iar aceasta clinica chiar poate oferi servicii de inalta calitate, igiena cum scrie la carte, medici specializati cu adevarat si care sa aiba rabdare chiar si cu o copila speriata de halatul alb. 

Mi-am adus aminte de una dintre povestile mamei mele, care nu a stat pe ganduri nici o clipa atunci cand a considerat ca un medic stomatolog ii face rau. A dat din picior si l-a lovit, scapand astfel atat de dureri, cat si de eventuale traume. Avea doar patru anisori. Comparand aceste doua povesti, ajung la concluzia ca unii oameni au firi mai puternice, altii mai putin puternice. Voi din care categorie faceti parte? Va sperie ideea ca un medic stomatolog ar trebui sa va ia masuri pentru un aparat dentar?



0 comentarii:

Te-ai pierdut?

Un produs Blogger.